Naziv predmeta: Menadžment elektronskog poslovanja – odabrana poglavlja
- Fond časova: 3+4
- Broj ESPB: 10
Obrazovni cilj
Da se prodube i specijalizuju znanja u oblasti menadžmenta elektronskog poslovanja i elektronske trgovine. Da se da integrativni pogled na probleme upravljanja u organizacijama i kompanijama koje se bave elektronskim poslovanjem. Da se razmotre i objasne ključne odluke koje donose menadžeri u kompanijama i organizacijama koje svoje poslovanje obavljaju preko interneta. Da se objasne procesi i aktivnosti u kojima se takve odluke mogu donositi. Da se identifikuju osnovni problemi i načini rešavanja istih u elektronskom poslovanju.
Stečena znanja
Nadogradnja znanja za bavljenje naučnim radom u oblasti elektronskog poslovanja. Usavršavanje znanja i veština za menadžere i IT menadžere koji upravljaju ili planiraju da upravljaju kompanijama i organizacijama u oblasti elektronske trgovine i elektronskog poslovanja. Mogućnost da se stečena znanja iskoriste za povećanje kompetitivnosti kroz primenu inovativnih informacionih i komunikacionih tehnologija unutar organizacija ili kroz veze organizacija sa partnerima i kupcima.
Sadržaj predmeta
Uvod – kratak pregled osnovnih koncepata menadžmenta elektronskog poslovanja: promene u menadžmentu uslovljene primenom interneta; uticaj interneta na faze procesa upravljanja i nivoe menadžmenta; uvod u e-poslovanje i e-trgovinu. Upravljanje infrastrukturom e-poslovanja. Analiza okruženja e-poslovanja. Razvoj strategije e-poslovanja. Upravljanje lancima snabdevanja u e-poslovanju. Upravljanje elektronskom nabavkom. Upravljanje odnosima s kupcima. Upravljanje promenama u e-poslovanju. Analiza i dizajn elektronskog poslovanja. Implementacija i održavanje aplikacija e-poslovanja.
Literatura
- Chaffey, Dave, E-Business and E-Commerce Management, IV edition, FT Prentice Hall, UK, 2009.
- Chaffey, D., Mayer, R., Johnston, K. and Ellis-Chadwick, F., Internet Marketing Strategy, Implementation and Practice, 4th edn. Financial Times Prentice Hall, Harlow, 2009.
- Marković, Aleksandar (2013), Menadžment elektronskog poslovanja – materijali u elektronskoj formi, http://mep.fon.bg.ac.rs/, FON, Beograd.
- Rayport, J. and Jaworski, B., Introduction to E-Commerce, 2nd edn.McGraw-Hill, NewYork, 2003.
- Timmers, P., Electronic Commerce Strategies and Models for Business-to-Business Trading. Series on Information Systems, Wiley, Chichester, 1999.
- Turban, E., Lee, J., King, D. and Chung, H., Electronic Commerce: A Managerial Perspective. Prentice-Hall, Upper Saddle River, NJ. Chapter 1 introduces industry structures and models for e-commerce, 2000.