Osnovne akademske studije

Naziv predmeta: Uvod u menadžment elektronskog poslovanja

  • Studijski programi: Informacioni sistemi i tehnologije; Menadžment i organizacija
  • Semestar: VIII
  • Fond časova: 2+2
  • Broj ESPB: 5
Obrazovni cilj

Primarni cilj predmeta je da se identifikuju i razmotre osnovni koncepti menadžmenta elektronskog poslovanja i karakteristike poslovnih sistema koji posluju putem Interneta. Cilj je takođe da se definišu osnovni procesi elektronskog poslovanja, kao i mikro- i makro- faktori okruženja organizacije koji ključno utiču na uspešnost poslovanja putem Interneta. Da se definišu i objasne odluke neophodne organizacijama koje svoje poslovanje usmeravaju ka e-poslovanju i razmotre aktivnosti u kojima se takve odluke donose.

Stečena znanja

Da omogući studentima da savladaju osnovne koncepte u mendžmentu elektronskog poslovanja i postavi neohodne teorijske i praktične temelje za dalju nadogradnju znanja na višim nivoima studija, u ovoj oblasti. Da studentima koji pohađaju kurs pruži znanje i omogući im da savladaju osnovne veštine neophodne za upravljanje organizacijama u oblasti elektronskog poslovanja. Da pruži odgovore na osnovna pitanja koja se razmatraju u organzacijama koje posluju putem Interneta: Kakav je odnost tradicionanog i e-poslovanja? Koje su osnovne karakteristike organizacija u obasti e-poslovanja? Koji pristup u izboru e-strategije treba usvojiti? Koliko treba investirati u e-poslovanje? Koji procesi treba da budu prioritetni za našu organizaciju po pitanju e-poslovanja? Da li usvajati nove poslovne modele i modele prihoda? Koje promene treba izvršiti u organizaciji da bi započeli sa e-poslovanjem?

Sadržaj predmeta

Teorijska nastava: Istorijski razvoj menadžmenta. Osnovni pojmovi i definicije menadžmenta. Faze procesa upravljanja i nivoi menadžmenta: strateški, taktički i operativni. Promene u menadžmentu uslovljene primenom Interneta. Uticaj Interneta na faze procesa upravljanja i nivoe menadžmenta. Uvod u e-poslovanje i e-trgovinu. Osnove e-trgovine. Infrastruktura e-poslovanja i upravljanje infrastrukturom e-posloanja. Okruženje elektronskog poslovanja: mikro- i makro- okruženje i ključni faktori okruženja. Strategija e-poslovanja. Intranet i ekstranet i njihovo korišćenje u poslovnim funkcijama.

Praktična nastava: Diskusije sa polaznicima i razmatranje konkretnih primera, studije slučaja i analize prema sadržaju predmeta koji je predviđen teorijskom nastavom.

Literatura
  • Chaffey, Dave, E-Business and E-Commerce Management, (Part I), Pearson Education Limited, Essex, UK 2009.
  • Marković, Aleksandar, Menadžment e-poslovanja – materijali u elektronskoj formi, http://mep.fon.bg.ac.rs/, FON, 2013.